Znak towarowy potocznie nazywany znakiem fabrycznym służy głównie do odróżnienia produktów jednego przedsiębiorstwa od produktów innego zakładu. Ułatwia to kontrolę jakości, jak i pozwala poznać źródło jego pochodzenia. Bardzo często znak towarowy pokrywa się z zarejestrowaną nazwą przedsiębiorstwa, która niejednokrotnie oznacza nazwę handlową jego produktu. Właściwie opracowany i dobrany znak towarowy przyciągać uwagę i wywołuje pozytywne skojarzenia u klientów.
Czytelny znak towarowy
Innymi słowy logo jest nośnikiem informacji o marce produktu. To, co każdy przedsiębiorca powinien zrobić to zarejestrować znak towarowy, który jest formalnoprawnym wyrażeniem terminu marketingowego „marka produktu”. Przy rejestracji znaku towarowego niedopuszczalne jest, gdy narusza on prawa osobiste i majątkowe osób trzecich. W sytuacji, gdy Urząd Patentowy stwierdzi brak spełnienia warunków wydaje decyzję odmowną o udzieleniu prawa ochronnego na znak towarowy. Uprawniony do używania znaku towarowego powinien to rozpocząć przed upływem piątego roku od wydania decyzji o udzieleniu prawa ochronnego.